Звіт директора
Нововолинського ліцею-інтернату Волинської обласної ради
Юрія Олександровича Лазаренка
за 2015-2016 навчальний рік

Вступ

На посаді директора працюю з 13.06.2013 року. Вважаю себе послідовником великого педагога, директора ліцею Йосипа Васильовича Гошовського, котрий стверджував, що у ліцеї не повинно бути людей байдужих, недоброзичливих, агресивних, тих, хто принижує гідність дитини або обманює. Мені випала велика честь встановити 19.03.2015р. меморіальну дошку в пам'ять про нього.
У своїй роботі керуюся Конституцією України, Конвенцією про захист прав людини і основоположних свобод, Конвенцією про права дитини, Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Указами Президента України, Постановами та Розпорядженнями Кабінету Міністрів України, Інструкцією про організацію та діяльність ліцею, затвердженою наказом Міністерства освіти і науки України №217 від 20.07.1995р, Положенням про загальноосвітню школу-інтернат та загальноосвітню санаторну школу-інтернат (в частині режиму роботи), затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України №363 від 12.06.2003р., Статутом навчального закладу, контрактом та іншими законодавчими документами у галузі освіти.
Діяльність ліцею спрямува¬в на те, щоб ліцеїсти почували себе комфортно і вільно, розкривали свої здібності, могли зорієнту¬ватися в дорослому житті, були конкурентоспроможними на ринку праці. Значну увагу приділяв розвитку системи підтримки обдарованих дітей. Здійснювався педагогічний супровід обдарованої дитини під час навчання, до чого залучаються всі структурні ланки ліцею в навчально-виховному процесі. Відповідно упродовж року ліцеїсти здобували знання за профілями: хіміко-біологічним, фізико-математичним, економічним та української філології.
І.Юридичний супровід
Визначним досягненням за період роботи вважаю захист інтересів закладу та учнів (вихованців) у судах. Протягом трьох років з допомогою судової системи оскаржив незаконну вимогу Державної фінансової інспекції до ліцею в розмірі понад 5,5 млн.грн., яка загрожувала існуванню закладу, адже у разі її задоволення за навчання ліцеїстів батьки учнів були б змушені додатково сплачувати більше тисячі гривень за харчування дітей додатково до плати за перебування, яка і так передбачає часткове покриття витрат на харчування. Мої вимоги повністю задовільнив Волинський адміністративний суд, повністю підтримав і Львівський апеляційний адміністративний суд:
http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/43007233;
http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/52570254;http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/53866245.
Також Державна фінансова інспекція подала позов до суду на Нововолинський ліцей-інтернат про зобов’язання вчинити дії з мотивів зазначених вище, який успішно оскаржив:
http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/54504582.

ІІ. Робота з обдарованими ліцеїстами

Основна наша мета – розвиток творчого потенціалу обдарованих дітей, яка забезпечувалась системним підходом до розвитку пізнавальних інтересів і поглибленням знань учнів (вихованців).
Згідно плану роботи ліцею і на виконання Регіональної комплексної програми розвитку освіти у ліцеї упродовж року було організовано систему пошуку та відбору обдарованої молоді. З цією метою для навчання у ліцеї було проведено 2 тури олімпіад серед обдарованої молоді Волині. Призерами визнано 40 учнів, які отримали запрошення на навчання з 1 вересня 2016 року. Створено умови для підтримки здібних дітей за допомогою профільного навчання, допрофільної підготовки, діяльності наукового товариства ліцеїстів «Імпульс», організації роботи факультативів, курсів за вибором, гуртків і секцій. Неоціненною є також систематична індивідуальна робота зі здібними ліцеїстами.
Ми зберігаємо шляхи розвитку творчої обдарованості ліцеїстів через:
- інтелектуальний клуб «ЛІК»;
- прес-центр;
- презентації авторських збірок ліцеїстів;
- зустрічі з письменниками;
- місячники природничих, суспільних, гуманітарних, точних науки та іноземних мов;
- тижні енергозбереження, культури, науки та психології;
- літературно-естетичні вечори;
- літературну студію «Дивоцвіт»;
- товариство захисту прав ліцеїстів «ТПЛ».
У роботі зі здібними дітьми обрали пріоритетними такі напрямки:
- широкий олімпіадний рух;
- участь в інтелектуальних конкурсах, турнірах, змаганнях;
- робота наукового товариства «Імпульс».
Відповідно до Положення про заочну олімпіаду та з метою створення сприятливих умов для виявлення і підтримки учнівської молоді, розвитку її інтересів до тієї чи іншої навчальної дисципліни проводиться 4 тури заочних олімпіад з базових дисциплін, у яких передбачається участь усіх учнів 8-11 класів.
У І етапі Всеукраїнських олімпіад з базових дисциплін взяли участь понад 80% ліцеїстів.
ІІ етап Всеукраїнських олімпіад проходить відповідно до графіка управління освіти, науки та молоді Волинської облдержадміністрації за завданнями, розробленими ВІППО. У ІІ етапі беруть участь призери І етапу олімпіад. За результатами ІІ етапу формується команда для участі в ІІІ етапі.
У ІІІ етапі Всеукраїнських олімпіад взяли участь 54 ліцеїсти (кожен шостий). Переможцями цього етапу стали 24 учні: І місце – 4 учні, ІІ місце – 10 учнів, ІІІ місце – 10 учнів. Серед закладів нового типу Волині ліцей зайняв 5 місце (у минулому навчальному році – 8) за результатами роботи з обдарованими дітьми.
Оргкомітет та журі ІІІ етапу Всеукраїнських олімпіад відзначив систематичну та результативну роботу педагогічного колективу ліцею з підготовки учнів до участі в олімпіадах. Наші учні успішно справляються із завданнями, виявляють глибоке розуміння законів, теорій, демонструють вміння творчо застосовувати теоретичні знання на практиці, роблять узагальнення та висновки.
Завдяки тому, що для кабінету фізики придбано конструктор «LEGO», ліцеїсти мали можливість взяти участь в обласній олімпіаді з робототехніки та здобули І місце у категорії «Слалом» і ІІІ місце у категорії «Сумо».
У ІV етапі Всеукраїнських олімпіад взяли участь троє ліцеїстів: із української мови і літератури – Іванна Чепенюк, 11-В клас (учитель Наталія Олександрівна Вітковська); з хімії – Богдан Козіброда, 11-Б клас, Ірина Бойко, 9-В клас (учитель Світлана Василівна Літковець).
Переможцями ІV етапу Всеукраїнських олімпіад стали Богдан Козіброда – І місце та Ірина Бойко – ІІІ місце. Богдана Козіброду, як чотириразового абсолютного переможця Всеукраїнської олімпіади з хімії (І місце), члена збірної команди України для участі в Міжнародній олімпіаді з хімії, визнано кращим учнем Волині 2016 року.
З метою духовного, творчого, інтелектуального розвитку молоді, створення умов для формування інтелектуального потенціалу нації, виявлення та підтримки обдарованої молоді у грудні 2015 року було проведено І етап конкурсу-захисту на який представлено 85 робіт. Найкращі наукові роботи рекомендовані для захисту на обласному конкурсі. Так, у ІІ етапі Всеукраїнського конкурсу було представлено 12 робіт, 4 здобули призові місця.
У ІІІ етапі Міжнародного конкурсу з української мови ім. Петра Яцика – два переможці, у ІІІ етапі Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді ім. Тараса Шевченка із 4 наших учасників – два переможці, в обласному етапі Всеукраїнського конкурсу учнівської молоді, що проходив під гаслом «Обнімітеся ж, брати мої» теж здобули призове місце.
Особливою популярністю користуються у ліцеї командні змагання. На турнірах 2015-2016н.р. команди юних біологів, юних математиків, юних хіміків та юних істориків здобули чотири призові місця.
Зоряна Худа, учениця 11-Б класу (вчитель хімії Світлана Василівна Літковець) та Валентин Козак, учень 10-А класу (вчитель історії Микола Зіновійович Нагірний) представляли Волинь на Всеукраїнських турнірах, де команда істориків здобула ІІІ місце.
Ліцеїсти – активні учасники інтерактивних конкурсів, а саме:
Міжнародного математичного конкурсу «Кенгуру» – 54 учасники (відмінний результат – 5, добрий – 25);
Всеукраїнського фізичного конкурсу «Левеня» – 29 учасників (відмінний результат – 2, добрий – 18);
Міжнародного конкурсу з інформатики та комп’ютерної грамотності «Бобер» - 8 учасників;
Всеукраїнського конкурсу з англійської мови «Гринвіч» – 50 учасників;
Всеукраїнського конкурсу з українознавства «Соняшник» – 167 учасників;
Міжнародного природничого конкурсу «Колосок» – 19 учасників (призери – 15, лауреати – 4).
У березні-травні 2016 року МАН України провела конкурс МАН-Юніор Дослідник – 2016. Ліцеїсти теж долучилися до конкурсу у номінації «Історик-Юніор» за загальною темою «Геноцид як феномен ХХ сторіччя». Команда істориків у складі Наталії Гнатюк та Валентина Козака під керівництвом Нагірного Миколи Зіновійовича дослідила долю української діаспори в Хорватії у роки хорватсько-сербської війни, зайнявши ІІ місце.
Для розвитку творчих здібностей у ліцеї налагоджено випуск газети «Ліцеїст». Підготовка номерів проводиться на засіданнях прес-центру. Кращі роботи друкуються на сторінках газети. У часописах представлено рубрику «Обдарована дитина», «Твій професійний вибір», «Зал Слави».
На базі ліцею у березні 2016 року Національним університетом ім.Т.Г.Шевченка була проведена олімпіада з фізики, шестеро наших 11-класників стали її переможцями. Відповідно, для вступу на фізичний факультет їм достатньо подати сертифікати з фізики (не нижче ніж 120 балів), математики (120 балів), української мови та літератури (101 бал).
Отже, використавши різні прийоми і способи активізації творчого мислення, учителі ліцею створили сприятливі умови для розвитку здібних дітей. Адже саме ці діти – еліта Української нації, інтелектуальний потенціал України, її європейське майбутнє.
У грудні 2015р. був проведений обласний семінар керівників гімназій, ліцеїв та спеціалізованих шкіл на тему «Розвиток науково-творчого потенціалу в школах закладу нового типу». Учасники семінару не тільки розглянули теоретичні шляхи розвитку наукового та творчого потенціалу ліцеїстів, але й на практиці у цьому переконалися, відвідавши відкриті заняття. До роботи семінару долучилася Міжнародна зелена школа, яку презентувала її керівник, ініціатор Громадянської платформи з реформування наукової сфери, кандидат історичних наук Ірина Анатоліївна Жданова, котра своїм досвідом поділилася із учнями ліцею. Були проведені Skype-лекції із Францією та Інститутом теоретичної фізики ім.М.М.Боголюбова НАН України на тему «Стандартна модель фізики частинок», «Великий Адронний Колайдер» та «Пошуки нової фізики на Землі та в космосі». Раїса Анатоліївна Павленко, член Національної спілки народних майстрів України, провела Різдвяний майстер-клас на тему «Геометрія соломоплетіння – інженеринг і соломоплетіння». Також гостями заходу були Ірина Саніна – акторка, виконавець ролі у фільмі «Поводир», Георгій Коваленко – голова Синодального інформаційно-просвітницького відділу Української православної церкви, головний редактор офіційної Інтернет-сторінки УПЦ, фундатор і шеф-редактор Інтернет-порталу «Православіє в Україні» та Валерія Олександрівна Гохман – головний спеціаліст відділу державно-громадського управління освітою Міністерства освіти і науки України.
Поважні гості висловили високу оцінку роботі педагогічного колективу ліцею та його керівнику.

ІІІ. Виховна робота

Виховна робота здійснювалася через наступні форми:
1. Збережені традиції проведення свят і вечорів: Свято першого дзвоника, вечір знайомств, Осінній бал, «Крок до зірок», посвята у ліцеїсти, День українського козацтва, українські вечорниці, «Міс осінь», свято Святого Миколая, Новорічний бал-маскарад, День ліцею, вечір зустрічі з випускниками, День Святого Валентина, Шевченківський вечір, День Матері, Свято останнього дзвоника та випускний бал.
2. Відзначення ювілейних та пам’ятних дат: Міжнародний день миру, річниця Революції Гідності, День незалежності України, День соборності, вшанування жертв голодомору, Героїв Крут, День пам’яті та примирення.
3. У навчальному процесі виховна мета реалізувалась через проведення предметних тижнів та місячників. Кожного тижня вихователями проводились тематичні години спілкування та працювала школа самовиховання (бесіди класних керівників). Години спілкування були спрямовані на духовне збагачення, посилення національно-патріотичного виховання, збереження моральних цінностей та сприяння інтеграції в доросле суспільство.
4. Робота ТПЛ (товариство захисту прав ліцеїстів), ШЄК (шкільний європейський клуб), випуск часопису «Ліцеїст» (головний редактор Оксана Андріївна Гусєва), стінгазети «Ліцеїст» (вихователі) та інформаційної газети ШЄК (Лариса Миколаївна Трофимчук).
5. Зустрічі з творчими колективами: Волинським народним хором, Академічним камерним оркестром «Кантабіле», оркестром «Елегія», Львівським академічним обласним музично-драматичним театром ім. Ю.Дрогобича.
6. Зустрічі з громадськими діячами, тематичні зустрічі у міській центральній бібліотеці, міському краєзнавчому музеї.
7. Постійно для учнів 8-9 класів організовувались родинні свята, що об’єднували батьківські, педагогічні та учнівські колективи.
8. Акції «Милосердя» – організовані ліцеїстами на чолі з Аліною Анатоліївною Бубелою: «Подаруй дитині іграшку», «Червона стрічка», «Чистий двір», «Ошатний гуртожиток», «Від серця до серця», а також відвідування ветеранів, учителів ліцею, що знаходяться на заслуженому відпочинку, упорядкування могил учасників Великої Вітчизняної війни.
9. Ліцеїсти працювали над проектом «Люби свій рідний край». Після екскурсійних походів вони оформили зібрані матеріали. Мною була організована двотижнева екскурсія в село Космач Івано-Франківської області для дітей з метою наукового пізнання та відпочинку.
10. Вагома робота проводилась із превентивного виховання та формування здорового способу життя. Для цього кожної третьої середи місяця проводились дні профілактики. Були проведені зустрічі з лікарями, начальником відділу у справах сім'ї, молоді, фізичної культури і спорту, представниками «Червоного Хреста» та правоохоронних органів.
11. На належному рівні була організована робота гуртків: театрального (керівник Галина Олександрівна Кравчук), вокального (керівник Олег Богданович Сологуб), студії образотворчого мистецтва (керівник Адольф Васильович Жуков), ритміки (керівник Оксана Вікторівна Цибульська), програмування (керівник Юрій Вячеславович Шаповал) та права (керівник Вячеслав Олександрович Мартинюк).
У закладі пропагувалась благодійність. З метою підтримки наших патріотів на Сході на цілі АТО було зібрано понад 13 500,00 грн. добровільних пожертвувань від дітей та працівників ліцею, за що отримана подяка військово-зенітного ракетно-артилерійського дивізіону 14-ї окремої механізованої бригади.

IV. Методична робота

Освітня діяльність педагогічного колективу ліцею здійснювалась відповідно до обраної навчальної стратегії, спрямованої на створення сучасної моделі випускника, що утворює цілісну систему, засновану на досягненнях педагогічного досвіду й на конкретному аналізі навчально-виховного процесу. Основна мета методичної роботи – підвищення рівня педагогічної майстерності окремого вчителя та всього педагогічного колективу, надання дієвої допомоги вчителям і вихователям у поліпшенні організації та якості навчання, в узагальненні та впровадженні передового педагогічного досвіду, підвищення теоретичного рівня й педагогічної кваліфікації вчителів та керівництва. З цією метою було передплачено 11 періодичних видань педагогічної преси та комплект фахових видань «Шкільного світу».
Адаптоване впровадження в навчально-виховний процес інноваційних технологій і методик потребувало оптимального поєднання й конструювання різноманітних корпоративно-групових та індивідуальних форм методичної взаємодії в роботі шести методичних об’єднань: гуманітарних наук, іноземних мов, точних наук, суспільних наук, природничих наук та вихователів. А також поширення передового педагогічного досвіду забезпечувалося випуском газет та стінгазет.
Цю взаємодію координувала науково-методична рада на чолі з директором ліцею. Методична робота в поточному році була спрямована на виконання наказу №80 від 28.08.2015р. «Про організацію науково-методичної роботи з педагогічними кадрами у 2015-2016н.р.».
Система внутрішньої науково-методичної роботи реалізувалася через колективні групові та індивідуальні форми. В індивідуальній роботі домінували співбесіди із педагогами з питань організації науково-дослідницької роботи, моніторинг за результатами навчально-методичної діяльності педагогів, експертний аналіз авторських програм, робота над створенням власних методик і алгоритмів для організації діяльності ліцеїстів, планування науково-методичної діяльності на 2015-2016 н.р. відповідно до програми реалізації науково-методичної проблеми ліцею.
З метою забезпечення атестації педагогічних працівників усі вчителі та вихователі пройшли успішно планову курсову перепідготовку та отримали посвідчення. Протягом атестаційного періоду здійснювалась комплексна оцінка рівня кваліфікації і професійної майстерності педагогічних працівників та результатів їхньої діяльності. Забезпечувалася гласність проведення атестації, широко пропагувався передовий педагогічний досвід учителів через творчі звіти, семінари. За результатами атестації в 2016 році підтвердили раніше присвоєну категорію «спеціаліст вищої категорії» та «учитель-методист» 8 педагогічних працівників, «спеціаліст вищої категорії» та «вихователь-методист» один педагогічний працівник, «спеціаліст вищої категорії» та «практичний психолог-методист» один педагогічний працівник, присвоєне одне педагогічне звання «старший вчитель», присвоєно категорію «спеціаліст вищої категорії» п’ятьом педагогічним працівникам, «спеціаліст І категорії» двом педагогічним працівникам та «спеціаліст ІІ категорії» одному педагогічному працівнику.
Олег Миколайович Кривицький взяв участь у міському конкурсі «Вчитель року-2016» у номінації «Захист Вітчизни», його визнали лауреатом та нагородили грамотою управління освіти виконкому Нововолинської міської ради.
З метою розкриття творчих можливостей педагогічних працівників проводилась виставка дидактичних і методичних матеріалів «Творчі сходинки педагогів Волині», де на міську виставку були представлені сім нових робіт Заслуженого вчителя України, кандидата педагогічних наук Ольги Веніамінівни Березан: Навчальний посібник «Органічна хімія», Збірник задач «Збірник задач з хімії», Збірник задач «Хімія (ЗНО) Тренажер», Збірник тестових завдань «Хімія (ЗНО) Збірник тестових завдань», Збірник «Хімія (ЗНО) Комплексне видання», Навчальний довідник «Довідник школяра» та Навчальний посібник, 7 клас, «Робочий зошит-посібник».

V. Матеріально-технічне забезпечення.

Постійно працюю над зміцненням матеріальної-технічної бази ліцею. Враховуючи потреби молодого організму, в гуртожитку замінено 162 старих металевих ліжка із сіткою на нові двох’ярусні з натуральної деревини, припинена практика придбання ватних матраців, які за 2-3 роки необхідно замінювати – придбано 150 матраців Take&Go Memo Roll, 200 наматрацників з бязі, 200 подушок та наволочок з бязі до них. Також придбано 16 нових шаф для кімнат. У гуртожиток придбано 741 м2 килимової доріжки для всіх кімнат, 640 osb-плит та 700 м2 водостійкого ламінату. У лазнях були встановлені шість металопластикових двокамерних вікон, що покращило тут температурний режим. На другому поверсі гуртожитку повністю замінено старі двері у кімнатах на нові в кількості 16 штук та 11 дверей у переходах та приміщеннях студії образотворчого мистецтва, хореографії, спортивного залу, санітарних кімнатах. Підприємцем була надана благодійна допомога на облаштування дверей лиштвами на суму 27 374,00 грн.
Існувала суттєва проблема з температурним режимом у гуртожитку (інколи температура знижувалася нижче 16 С0), яка була вирішена утепленням гуртожитку мінеральною ватою, товщина якої - 10 см. і як результат – зимою 2016 року температура у найхолодніших приміщеннях була 18 С0. З метою посилення безпеки життєдіяльності дітей був укладений договір із Державною службою охорони та встановлена тривожна кнопка. Для зміцнення захисту зовнішнього периметру гуртожитку та інших об’єктів встановлені LED-прожектори загальною потужністю 550 Вт.
У навчальному корпусі у трьох кабінетах замінені на нові парти та стільці, на третьому поверсі встановлені жалюзі та LED-освітлення для покращення комфортних умов навчання ліцеїстів та праці вчителів, встановлені 12 металопластикових двокамерних вікон у спортивному залі. Постійно оновлюються кабінети природничих наук, придбані два освітні набори «LEGO», набори демонстраційні для кабінету фізики, комплект лабораторний, цифровий вимірювальний комп’ютерний комплекс, набір демонстраційний «Електродинаміка», два сервери для кабінетів інформатики. Повністю забезпечений кабінет хімії та фізики новими шафами. Бібліотека перенесена в навчальний корпус, у ній замінені всі меблі на нові. З метою покращення обігріву класів навчального корпусу була перенесена подача тепла з горища в середину приміщення згідно виготовленого проекту. Був встановлений 36-ступеневий стабілізатор напруги найвищого класу з метою захисту всіх електроприладів навчального корпусу. Зроблений капітальний ремонт кабінету хімії.
У господарському блоці встановлено 9 металопластикових двокамерних вікон. Відбулося також значне покращення якості та ефективності умов праці працівників пральні за рахунок придбання і встановлення нового обладнання: промислової пральної машини та сушильного барабану фірми «Electrolux».
Вперше за десятиліття була проведена робота з утилізації та списання застарілої техніки та обладнання.

Вважаю себе патріотом, а тому всі мої зусилля були спрямовані на впровадження заходів із енергозбереження та сучасних енергоощадливих технологій, враховуючи економічне та соціально-політичне становище в країні, що веде до зменшення енергетичної залежності від країни-агресора та до зміцнення енергетичної безпеки України вцілому.

Кiлькiсть переглядiв: 226

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.